Tre steg till smart förvaring
Välplanerad förvaring gör mycket för både trivsel och produktivitet på arbetsplatsen. Med förvaringslösningar som är både smarta och snygga kan du skapa en organiserad miljö där var sak har sin plats. Följ våra tre enkla tips till smart förvaring.
Högt eller lågt?
Hyllor som bygger på höjden är en optimal platsbesparande lösning för kontoret. Om du har ett trångt utrymme kan du spara golvyta genom att bygga förvaring på höjden om takhöjden tillåter.
Utnyttja lokalen maximalt genom att bygga från golv till tak och placera det du behöver mer sällan högre upp i hyllan. Många hyllor finns som både grund- och påbyggnadssektion, vilket låter dig på ett enkelt sätt bygga på din förvaringsmöbel när behovet finns
Öppet eller stängt?
Låt dina behov styra valet av öppna eller stängda förvaringslösningar. En öppen hylla låter dig visa upp dina föremål och gör det enkelt att komma åt innehållet från flera håll. Men ibland är det skönt att kunna stänga om sig. Då är ett förvaringsskåp rätt alternativ. Med dörrar blir det enkelt att dölja dokumentkaoset och skapa lugn på arbetsplatsen.
Om du har ont om plats är förvaring med skjutdörrar eller jalusiskåp ett optimalt alternativ. Dörrtypen tar minimalt med plats och låter dig exempelvis lämna en del av skåpet öppet vid behov.
Var sak på sin plats
Det är lätt hänt att hyllor och skåp blir snabba avlastningsytor för papper, pennor och andra småsaker. Inred med förvaringslådor, blankettfack och andra tillbehör för att snabbt och enkelt skapa ordning och reda bland dokumenten och undvik att viktiga papper eller mindre föremål försvinner i kontorskaoset.
Etiketter och arkivboxar med förtryckt textfält låter dig enkelt märka upp din förvaring– och du hittar snabbt och enkelt det du letar efter.